Regulamin
Sklep internetowy Sweet Decor dostępny pod adresem www.sweetdecor.pl (dalej: „Sklep”) prowadzony jest przez GRUPA SD s.c. Edward Pach, Hanna Pach, Michał Pach , adres: 41-922 Radzionków, ul. Ks. Dr Józefa Knosały 227, NIP: 645-20-37-677, REGON: 273532372 (dalej: „Sprzedający”).
Dane kontaktowe:Adres e-mail: biuro@sweetdecor.pl
Numer telefonu: 801 00 73 84
Adres korespondencyjny i przyjmowania zwrotów i reklamacji: 41-922 Radzionków, ul. Ks. Dr. Józefa Knosały 227
I. POSTANOWIENIA OGÓLNE1. Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania ze Sklepu, dokonywania zakupu produktów i usług oferowanych w jego ramach, realizacji zamówień, sposoby płatności, wysyłki, reklamacji, odstąpienia od umowy, zasady rejestracji i korzystania z konta zarejestrowanego użytkownika.
2. Do korzystania ze strony internetowej Sklepu potrzebny jest komputer lub inne urządzenie z dostępem do Internetu oraz standardową, aktualną przeglądarką internetową z obsługą javascript i cookies jak np. Internet Explorer, Mozilla Firefox, Chrome, Opera, Safari. W przypadku chęci złożenia zamówienia w Sklepie niezbędnym będzie także dodatkowo posiadanie aktywnego konta poczty e-mail.
3. Użytkownik zobowiązany jest do korzystania ze Sklepu w sposób zgodny z jego przeznaczeniem oraz zasadami niniejszego Regulaminu. Zakazane jest podczas korzystania ze Sklepu dostarczanie treści o charakterze bezprawnym, w szczególności poprzez przesyłanie takich treści za pośrednictwem formularza kontaktowego.
4. Użytkownicy mogą porozumiewać się ze Sprzedającym za pomocą poczty elektronicznej, telefonicznie oraz pisemnie. Niezbędne dane kontaktowe zostały wskazane we wstępie niniejszego Regulaminu. Sprzedający umożliwia także kontakt przez kanały społecznościowe takie jak profil na Facebooku @SWEETDECORPL oraz profil na Instagramie @sweet_decor.pl. W ramach ww. komunikatorów internetowych Sprzedający odpowiada na wysłane zapytania od poniedziałku do piątku w godzinach od 10.00 do 15.30.
5. Sprzedający nie pobiera żadnych opłat za komunikację z nim z wykorzystaniem środków porozumiewania na odległość, a użytkownik ponosi jej koszty w wysokości wynikającej z umowy, jaką zawarł z dostawcą świadczącym na rzecz użytkownika usługę umożliwiającą porozumiewanie na odległość.
II. ZASADY SKŁADANIA ZAMÓWIEŃ1. Kupujący może złożyć zamówienie w Sklepie jako zarejestrowany użytkownik albo jako gość. Zamówienia mogą składać pełnoletnie osoby fizyczne lub osoby prawne.
2. Zamówienia można składać 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, przez cały rok. W przypadku awarii lub konieczności przeprowadzenia prac aktualizacyjnych w Sklepie lub tym podobnych prac, korzystanie ze Sklepu, niektórych jego funkcjonalności, w tym odtwarzanie zakupionych produktów cyfrowych dostępnych online w ramach platformy Sklepu może być czasowo wyłączone lub ograniczone. W takim jednak wypadku Sprzedający dołoży wszelkich starań, aby usunąć awarię jak najszybciej, zaś w przypadku prac, które można z góry zaplanować, Sprzedający poinformuje wcześniej użytkowników o możliwych zakłóceniach.
3. Złożenie zamówienia odbywa się poprzez kompletne wypełnienie formularza zamówienia po uprzednim dodaniu do koszyka wybranych produktów, wraz z podaniem pełnych i prawdziwych danych niezbędnych do realizacji zamówienia. Na etapie składania zamówienia kupujący wybiera metodę płatności za zamówienie oraz sposób dostawy.
4. Warunkiem złożenia zamówienia jest akceptacja niniejszego Regulaminu oraz zapoznanie się z zasadami przetwarzania danych osobowych przez Sprzedającego. Kupujący potwierdza fakt zapoznania się z tymi dokumentami poprzez zaznaczenie aktywnego okienka checkbox oznaczonego „Akceptuję Regulamin oraz Politykę Prywatności” widocznego w ramach ścieżki zakupowej. W razie jakichkolwiek wątpliwości dotyczących zapisów niniejszego Regulaminu, prosimy o kontakt ze Sprzedającym.
5. W chwili przyjęcia przez Sprzedającego zamówienia dochodzi do zawarcia na odległość pomiędzy Sprzedającym a kupującym umowy sprzedaży produktów będących przedmiotem zamówienia. Sprzedający niezwłocznie potwierdza kupującemu przyjęcie zamówienia poprzez przesłanie wiadomości e-mail z podsumowaniem zamówienia na podany w trakcie składania zamówienia adres poczty elektronicznej kupującego (co stanowi jednocześnie potwierdzenie zawarcia umowy). W razie braku otrzymania potwierdzenia zamówienia, prosimy o sprawdzenie czy wiadomość z potwierdzeniem zamówienia nie znalazła się w SPAM-ie, a w przypadku jej braku prosimy o niezwłoczne skontaktowanie się ze Sprzedającym drogą telefoniczną lub mailową.
III. SPOSÓB I TERMINY PŁATNOŚCI 1. Aktualnie dostępne metody płatności za zamówienie są prezentowane na stronie Sklepu i w ramach ścieżki zakupowej. Są to m.in. szybkie płatności online (Przelewy24), kartą kredytową lub debetową, PayPal, płatność za pobraniem i tradycyjny przelew bankowy. Dopuszczalne metody płatności mogą być zróżnicowane w zależności od kraju wysyłki lub sposobu dostawy. Aktualna informacja w tym zakresie znajduje się w zakładce Płatności na stronie WWW Sprzedającego.
2. Klient płaci za zamówienie z góry.
3. Ceny produktów nie zawierają kosztów dostawy. Koszty dostawy zostaną automatycznie doliczone do sumy zamówienia, po wyborze odpowiedniej opcji dostawy przez kupującego.
4. Finalizacja i złożenie zamówienia następują poprzez kliknięcie przez kupującego aktywnego przycisku „zamawiam i płacę” lub o podobnej treści, przy czym:
a. jeżeli kupujący wybrał przy składaniu zamówienia płatność online, kartą lub PayPal, po kliknięciu w przycisk finalizujący zamówienie zostanie on przekierowany do bramki płatności obsługiwanej przez zewnętrznego operatora płatności / PayPal;
b. jeżeli kupujący wybrał płatność przelewem bankowym, informacje dotyczące dokonania płatności zostaną podane w podsumowaniu zamówienia;;
c. w przypadku płatności za pobraniem – płatność następuje gotówką do rąk kuriera w momencie dostawy zamówienia;
d. w przypadku wyboru odbioru osobistego – płatność następuje gotówką do rąk Sprzedającego w miejscu odbioru lub kartą płatniczą za pomocą terminala płatniczego.
5. Na płatność za zamówienie czekamy 72 godziny od złożenia zamówienia. W przypadku braku zapłaty w tym terminie, Sprzedający skontaktuje się z kupującym w tej sprawie.
6. Wszystkie ceny produktów podane na stronie internetowej Sklepu są cenami brutto (zawierają podatek VAT) i zostały wyrażone w PLN. Użytkownik ma możliwość zmienić ustawienia Sklepu tak aby ceny wyświetlały się w walucie EUR. W takiej sytuacji płatność następuje w EUR/PLN.
7. Sprzedający nie korzysta z algorytmu, który dostosowuje ceny w oparciu o zautomatyzowane podejmowanie decyzji.
8. Sprzedający przesyła drogą mailową na podany przez kupującego adres e-mail dowód zakupu obejmujący produkty z zamówienia. Akceptacja Regulaminu stanowi zgodę na przesłanie faktury lub paragonu w formie elektronicznej.
9. Kupujący będący podatnikiem VAT dokonujący zakupu w ramach prowadzonej działalności, zobowiązany jest do podania danych do wystawienia faktury najpóźniej w momencie składania zamówienia. Sprzedający nie ma możliwości wystawienia faktury na rzecz podatników VAT w późniejszym terminie.
IV. DOSTAWA PRODUKTÓW FIZYCZNYCH1. Nasze produkty dostarczamy na terenie całej Unii Europejskiej.
2. Kupujący wybiera metodę dostawy w procesie składania zamówienia, zgodnie z aktualnie oferowanymi przez Sklep metodami dostawy.
3. Koszty dostawy produktów ponosi kupujący. Aktualne metody i koszty dostawy są wyświetlane w toku realizacji procesu zakupowego oraz dodatkowo zostały wyszczególnione w zakładce „Dostawa” na stronie WWW Sweet Decor, przy czym:
przy zamówieniach powyżej 200,00 zł brutto koszt wysyłki wynosi 0,01 zł brutto;
w przypadku zamówienia o wadze przekraczającej 30kg, koszt dostawy zostanie wyceniony indywidualnie. W przypadku braku akceptacji indywidualnie wycenionego kosztu dostawy, Sprzedający anuluje zamówienie.
4. Wysyłki produktów realizowane są w terminie maksymalnie 14 dni, chyba że inny termin wysyłki wynika z opisu przy danym produkcie. Termin ten liczony jest od momentu zaksięgowania wpłaty na koncie Sprzedającego w przypadku płatności tradycyjnym przelewem bankowym, zaś w pozostałych przypadkach – od momentu pozytywnej autoryzacji płatności. W przypadku wyboru metody dostawy za pobraniem, wskazany termin liczony jest od momentu złożenia zamówienia. Do tego czasu należy doliczyć czas niezbędny na wykonanie usługi transportowej przez wybranego przewoźnika (zwykle 1-3 dni robocze w przypadku przesyłek krajowych na terenie Polski i około 4-7 dni roboczych w przypadku przesyłek na terenie Unii Europejskiej). Jeżeli Kupujący zamawia produkty z różnym czasem realizacji, dla Sprzedającego wiążącym terminem realizacji całości zamówienia jest ten najdłuższy spośród wszystkich produktów wchodzących w skład zamówienia, przy czym Sprzedający może zaproponować podział zamówienia na kilka niezależnych przesyłek w celu przyspieszenia czasu realizacji w odniesieniu do części produktów.
V. REKLAMACJE DOTYCZĄCE PRODUKTÓW FIZYCZNYCHPrzepisy niniejszego punktu odnoszą się wyłącznie do kupującego będącego konsumentem oraz przedsiębiorcy na prawach konsumenta w rozumieniu obowiązujących przepisów prawa polskiego.
1. Wszystkie produkty będące w ofercie Sklepu są nowe. Jako Sprzedający ponosimy odpowiedzialność i zobowiązujemy się dostarczyć produkty zgodnie z umową.
2. Sprzedający ponosi odpowiedzialność za brak zgodności produktu z umową istniejący w chwili dostarczenia produktu i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności produktu do użycia określony przez Sprzedającego, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, jest dłuższy.
3. W przypadku stwierdzenia przez kupującego niezgodności produktu z umową, jest on uprawniony do żądania jego naprawy lub wymiany. Sprzedający może:
- dokonać wymiany, gdy kupujący żąda naprawy, lub
- dokonać naprawy, gdy kupujący żąda wymiany,
- jeżeli doprowadzenie do zgodności produktu z umową w sposób wybrany przez kupującego jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedającego. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedającego, może on odmówić doprowadzenia produktu do zgodności z umową.
4. Kupujący udostępnia produkt podlegający naprawie lub wymianie, a Sprzedający odbiera go na swój koszt. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi Sprzedający. Sprzedający rekomenduje aby przed odesłaniem reklamowanego produktu spakować go w taki sposób, aby opakowanie chroniło go przed uszkodzeniami w czasie transportu.
5. W przypadku pozytywnego rozpatrzenia reklamacji, Sprzedający dokonuje naprawy lub wymiany produktu w rozsądnym czasie, nie dłuższym niż 14 dni, liczone od chwili, w której Sprzedający został poinformowany przez kupującego o braku zgodności produktu z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla kupującego, uwzględniając specyfikę produktu oraz cel, w jakim kupujący nabył produkt.
6. Jeżeli produkt jest niezgodny z umową, kupujący może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy:
- Sprzedający odmówił doprowadzenia towaru do zgodności z umową zgodnie z ust. 3 powyżej;
- Sprzedający nie doprowadził produktu do zgodności z umową zgodnie z ust. 4-5 powyżej;
- brak zgodności produktu z umową występuje nadal, mimo że Sprzedający próbował doprowadzić produkt do zgodności z umową;
- brak zgodności produktu z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania ze środków ochrony określonych w ust. 3 powyżej;
- z oświadczenia Sprzedającego lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on produktu do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla kupującego.
7. Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość towaru niezgodnego z umową pozostaje do wartości towaru zgodnego z umową. W przypadku pozytywnego rozpatrzenia reklamacji w sposób uzasadniający zwrot dokonanej wpłaty za zakupiony produkt, zwrot należności nastąpi niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia kupującego o obniżeniu ceny. Zwrot należności nastąpi w sposób analogiczny do tego, w jaki została dokonana zapłata za towar podczas zakupów w Sklepie.
8. Kupujący nie może odstąpić od umowy, jeżeli brak zgodności produktu z umową jest nieistotny.
9. Jeżeli brak zgodności z umową dotyczy jedynie niektórych produktów dostarczonych na podstawie umowy, kupujący może odstąpić od umowy jedynie w odniesieniu do tych produktów, a także w odniesieniu do innych produktów nabytych przez kupującego wraz z produktami niezgodnymi z umową, jeżeli nie można rozsądnie oczekiwać, aby kupujący zgodził się zatrzymać wyłącznie produkty zgodne z umową.
10. W razie odstąpienia od umowy na skutek reklamacji kupujący ma obowiązek niezwłocznie zwrócić towar Sprzedającemu na koszt Sprzedającego. Sprzedający zwraca kupującemu cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania towaru lub dowodu jego odesłania. Zwrot ceny następuje w sposób analogiczny do tego, w jaki została dokonana zapłata za produkt, chyba że kupujący wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
11. Kupujący może zgłosić przysługujące mu roszczenia w zakresie niezgodności produktów z umową w szczególności na adres e-mail wskazany na wstępie niniejszego Regulaminu. Reklamacje mogą być składane również w inny wybrany przez kupującego sposób, np. poprzez przesłanie reklamacji na adres korespondencyjny Sprzedającego.
12. W celu przyspieszenia rozpatrywania reklamacji rekomenduje się aby w piśmie reklamacyjnym podać imię i nazwisko kupującego, numer zamówienia i/lub numeru faktury, przyczyny zgłoszenia reklamacji (opis niezgodności produktu z umową), daty odbioru towaru oraz daty stwierdzenia niezgodności, a także zgłaszanego roszczenia. Prosimy o załączenie zgłoszenia reklamacyjnego do przesyłki zwrotnej z reklamowanym produktem.
13. O sposobie rozpatrzenia reklamacji Sprzedający powiadomi kupującego drogą mailową lub pisemną na adres wskazany w piśmie reklamacyjnym, zgodnie z preferencjami kupującego.
14. W przypadku nieuwzględnienia reklamacji, Sprzedający zwróci kupującemu produkt na swój koszt wraz z opinią o niezasadności reklamacji. Zwrot produktu nastąpi na adres kupującego podany w zamówieniu, chyba że kupujący poda inny adres w piśmie reklamacyjnym.
15. Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności wobec przedsiębiorców z tytułu wadliwości i/lub niezgodności z umową produktów fizycznych.
VI. PRAWO ODSTĄPIENIA1. Poniższe postanowienia dotyczące prawa odstąpienia od umowy sprzedaży zawartej na odległość przez kupującego będącego konsumentem oraz przedsiębiorcę na prawach konsumenta w rozumieniu obowiązującego prawa.
2. Kupujący będący konsumentem lub przedsiębiorca na prawach konsumenta może odstąpić od umowy sprzedaży na warunkach opisanych poniżej, bez podania przyczyny, w terminie 14 dni od dostarczenia mu produktu, poprzez złożenie Sprzedającemu stosownego oświadczenia o odstąpieniu.
3. Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje jednak między innymi gdy:
- przedmiotem świadczenia jest produkt ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia;
- przedmiotem świadczenia jest towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.
4. Do zachowania terminu odstąpienia wystarczające jest wysłanie Sprzedającemu oświadczenia o odstąpieniu, co może nastąpić drogą elektroniczną lub pisemnie, na adresy wskazane na wstępie niniejszego Regulaminu. W celu odstąpienia od umowy kupujący może skorzystać ze wzoru formularza odstąpienia od umowy dostępnego tu: (
Odstąpienie.doc lub w
wersji pdf) lub o treści zamieszczonej na końcu niniejszego Regulaminu. Skorzystanie z formularza nie obowiązkowe.
5. W przypadku odstąpienia od umowy sprzedaży, umowę taką uważa się za niezawartą (w zakresie, którego dotyczy odstąpienie), a strony zobowiązane są do zwrotu tego, co sobie na jej podstawie wzajemnie świadczyły.
6. Kupujący odstępujący od umowy ma obowiązek zwrócić produkt Sprzedającemu niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie produktu przed upływem ww. terminu. Klient ponosi koszty odesłania towaru do Sprzedającego.
7. Kupujący, który odstępuje od umowy ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania produktu.
8. Sprzedający zobowiązany jest niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy sprzedaży, zwrócić wszystkie dokonane przez stronę odstępującą od umowy płatności tj. cenę zakupu towaru oraz koszty dostawy, z zastrzeżeniem ust. 9 i ust. 10 poniżej. W przypadku częściowego zwrotu zamówienia, wspomniane wyżej koszty przesyłki nie będą zwracane.
9. Sprzedający ma prawo wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od kupującego odstępującego od umowy aż do chwili otrzymania towaru z powrotem lub dostarczenia dowodu jego odesłania, w zależności od tego które z tych zdarzeń nastąpi wcześniej.
10. Jeżeli kupujący odstępujący od umowy wybrał sposób dostarczenia zamówienia inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedającego, Sprzedający nie jest zobowiązany do zwrotu poniesionych przez kupującego dodatkowych kosztów, tj. wykraczających poza najtańszy zwykły sposób dostawy zamówienia.
11. Sprzedający dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty jaki został wybrany podczas składania zamówienia w Sklepie, chyba że kupujący zgodzi się w sposób wyraźny na inny sposób zwrotu, np. na podane przez kupującego konto bankowe.
12. W każdym przypadku kupujący nie ponosi żadnych opłat w związku ze zwrotem płatności przez Sprzedającego.
VII. KONTO UŻYTKOWNIKA1. Sprzedający oferuje możliwość utworzenia w Sklepie konta zarejestrowanego użytkownika, jednakże nie jest to warunkiem dokonywania zakupów w Sklepie. Możliwość odtwarzania niektórych produktów cyfrowych może jednak wymagać posiadania aktywnego konta użytkownika, o czym Sprzedający informuje w opisie danego produktu.
2. W celu założenia konta zarejestrowanego użytkownika kupujący wypełnia przeznaczony do tego formularz poprzez podanie imienia, nazwiska oraz adresu e-mail. Kupujący zobowiązany jest również ustalić hasło chroniące dostęp do konta przed osobami nieuprawnionymi. Podany adres e-mail będzie jednocześnie loginem do konta.
3. Rejestracja i utworzenie konta potwierdzona zostanie za pośrednictwem wiadomości e-mail.
4. W ramach konta zarejestrowanego użytkownika Sprzedający udostępnia następujące funkcjonalności:
- historia zamówień;
- zarządzanie danymi osobowymi, wgląd i możliwość ich edycji (w tym: imię, nazwisko, adres e-mail, telefon);
- zarządzanie danymi do faktury, wgląd i możliwość ich edycji na przyszłość;
- zarządzanie hasłem do konta zarejestrowanego użytkownika.
5. Warunkiem utworzenia konta jest zapoznanie się z treścią niniejszego Regulaminu oraz
Politykę Prywatności oraz ich akceptacja poprzez zaznaczenie aktywnego okienka checkbox oznaczonego „Akceptuję Regulamin i Politykę Prywatności” widocznego podczas procesu rejestracji użytkownika.
6. Zarejestrowany użytkownik może w każdym czasie zgłosić żądanie usunięcia konta ze Sklepu. Usunięcie konta będzie równoznaczne z rozwiązaniem umowy o bezpłatne świadczenie usługi elektronicznej polegającej na prowadzeniu przez Sklep konta zarejestrowanego użytkownika. Usunięcie konta nie spowoduje całkowicie usunięcia danych użytkownika z systemów Sprzedającego, jeśli ich zachowanie będzie uzasadnione np. rozpatrzeniem w przyszłości reklamacji produktów zakupionych w Sklepie. Więcej informacji na ten temat znajduje się w Polityce Prywatności.
7. Użytkownik konta jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo i właściwe używanie loginu i hasła, które powinien przechowywać z zachowaniem zasad poufności. W razie zaistnienia okoliczności wskazujących na podejrzenie, iż login lub hasło znalazły się w posiadaniu osoby nieuprawnionej, prosimy o niezwłoczne zawiadomienie Sprzedającego o tym fakcie.
8. Reklamacje dotyczące konta użytkownika można składać na zasadach opisanych w pkt VI Regulaminu.
VIII. POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ PRZEZ KONSUMENTÓW1. Konsument ma możliwość skorzystać z bezpłatnych pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń dotyczących zakupionych produktów i usług.
2. Sprawa może być rozpatrywana przez sąd polubowny tylko po zakończeniu postępowania reklamacyjnego i w przypadku, jeżeli obie strony sporu wyrażą na to zgodę.
3. Skorzystanie z tych form rozpatrywania sporów z reklamacji ma charakter dobrowolny.
4. Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
a. zwrócenie się z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z umowy do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy o Inspekcji Handlowej;
b. zwrócenie się z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między konsumentem a Sprzedającym do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy o Inspekcji Handlowej;
c. uzyskanie bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
1. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
a.
http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php;
b.
http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php;
c.
http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
2. W przypadku konsumenta chcącego skorzystać z pozasądowego sposobu dochodzenia roszczeń, istnieje dodatkowo – to jest niezależnie od możliwości wskazanych powyżej - możliwość dochodzenia roszczeń zgodnie z procedurą Internetowego Rozstrzygania Sporów (ODR, ang. Online Dispute Resoution) opracowaną przez Komisję Europejską dostępną pod adresem
https://webgate.ec.europa.eu/odr.
IX. NEWSLETTER1. Sprzedający oferuje usługę wysyłki Newslettera. Jest to usługa cyfrowa polegająca na przesyłaniu wiadomości e-mail, za pośrednictwem których Sprzedający informuje o promocjach i nowościach.
2. Newsletter jest usługą bezpłatną.
3. Zapis do Newslettera odbywa się za pośrednictwem odpowiedniego formularza zapisu dostępnego na stronie Sklepu po wyrażeniu przez użytkownika zgody na otrzymywanie informacji marketingowych i handlowych.
4. Powyższe zgody są dobrowolne, jednakże konieczne do realizacji wysyłki Newslettera na rzecz użytkownika. Zgody mogą zostać w każdej chwili wycofane, co spowoduje zaprzestanie wysyłania Newslettera zgodnie z zasadami zawartymi w Polityce Prywatności.
5. Zapis do Newslettera wymaga obowiązkowo podania adresu e-mail. Uzyskane w ten sposób dane dodawane są przez Sprzedającego do bazy mailingowej Newslettera.
6. Newsletter jest wysyłany przez czas nieokreślony, od chwili potwierdzenia subskrypcji przez użytkownika do czasu wycofania zgody.
7. System mailingowy wykorzystywany do wysyłki Newslettera odnotowuje wszelką aktywność i podejmowane działania przez użytkownika związane z przesyłanymi do niego e-mailami (data i godzina otwarcia wiadomości, kliknięcia w linki zawarte w wiadomość e-mail, moment wypisania się, itp.). Dane te mogą być wykorzystywane przez Sprzedającego dla potrzeb analitycznych,
X. OPINIE O PRODUKTACH1. W ramach Sklepu mogą być prezentowanie opinie na temat produktów Sprzedającego.
2. Sprzedający nie umożliwia automatycznego publikowania opinii. Sprzedający w celu uzyskania opinii może zwrócić się z prośbą o przekazanie opinii do każdego klienta indywidualnie. Prezentowane na stronie opinie pochodzą wyłącznie od osób, które zakupiły produkty Sprzedającego.
3. Wyrażenie opinii o produktach Sprzedającego jest dobrowolne. Sprzedający nie oferuje żadnej gratyfikacji za podzielenie się opinią na temat zakupionych produktów, ani nie praktykuje publikacji opinii sponsorowanych czy w oparciu o współpracę barterową.
4. Prosimy aby przesyłane opinie zawierały w szczególności ocenę zakupionych produktów, w tym jakości ich wykonania, funkcjonalności, a także ocenę w zakresie doświadczenia klienta z jakości obsługą klienta przez Sklep. Klient wg własnego uznania może również zawrzeć w opinii inne istotne kwestie, które pomogą pozostałym kupującym podjąć decyzje zakupowe. Prosimy aby przesyłane opinie były napisane w sposób rzetelny i uczciwy, w miarę możliwości poprawnie językowo oraz bez używania wulgaryzmów i innych słów powszechnie uznawanych za obraźliwe. Klient, który zgodził się na publikację jego opinii w Sklepie wyraża jednocześnie zgodę na publikację jego imienia obok opinii.
5. Sprzedający nie ma obowiązku opublikować każdej otrzymanej opinii. Sprzedający publikuje te opinie, które w jego subiektywnej ocenie w najpełniejszy i rzetelny sposób opisują produkt, jego jakość, wykonanie, funkcjonalność i inne istotne cechy, które mogłyby pomóc innym klientom podjąć właściwą decyzję zakupową.
6. Podstawą przetwarzania danych osobowych klienta, którego opinia została opublikowania na stronie jego zgoda (6 ust. 1 lit. a RODO). Dane Klienta wraz z jego opinią będą widoczne w Sklepie przez okres prowadzenia działalności przez Sprzedającego, chyba że Sprzedający wcześniej usunie opinię lub Klient wycofa zgodę na publikację jego danych osobowych.
XI. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH 1. Administratorem danych osobowych użytkowników jest Sprzedający.
2. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu założenia konta użytkownika, złożenia zamówienia lub korzystania z określonych usług oferowanych przez Sprzedającego (np. wysyłka newslettera).
3. Sprzedający przetwarza dane osobowe na zasadach szczegółowo opisanych w Polityce Prywatności.
XII. POSTANOWIENIA KOŃCOWEa.i.1.a.i.1. Wszelkie elementy graficzne, układu i kompozycji stron internetowych Sklepu (tzw. layout) stanowią własność Sprzedającego i są przedmiotem ochrony praw autorskich, oraz dodatkowo mogą być przedmiotem ochrony własności przemysłowej, w tym praw z rejestracji znaków towarowych oraz praw ochronnych na znaki towarowe, i nie mogą być wykorzystywane przez osoby trzecie bez zgody Sprzedającego.
a.i.1.a.i.2. Treść Regulaminu jest dostępna dla Klientów bezpłatnie na stronie internetowej Sklepu.
a.i.1.a.i.3. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego. Wybór prawa polskiego na podstawie Regulaminu nie pozbawia jednak konsumenta ochrony przyznanej mu na podstawie przepisów, których nie można wyłączyć w drodze umowy pomiędzy sprzedającym a konsumentem, w szczególności w takiej sytuacji znajdą zastosowanie odpowiednie przepisy właściwe dla kraju zamieszkania konsumenta, zwłaszcza jeżeli zapewniają mu dalej idącą ochronę niż przewidzianą polskim prawem lub niniejszym Regulaminem.
a.i.1.a.i.4. Wszelkie spory powstałe pomiędzy Sprzedający, a kupującym niebędącym konsumentem zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedającego.
a.i.1.a.i.5. Regulamin może ulec zmianie w przypadku wystąpienia ważnych przyczyn takich jak: konieczność dostosowania Regulaminu do obowiązujących przepisów prawa, zmiany technologii, w przypadku wprowadzenia nowych usług, zmiany zakresu lub charakteru usług, zmiany warunków technicznych świadczenia usług, itp.
a.i.1.a.i.6. O treści zmian Regulaminu klient zostanie poinformowany poprzez umieszczenie przez Sprzedającego na stronie internetowej Sklepu nowego tekstu jednolitego Regulaminu. Zmiana Regulaminu wchodzi w życie w terminie 14 dni od publikacji nowego Regulaminu. Zmiana Regulaminu pozostaje bez wpływu dla umów zawartych przed zmianą Regulaminu, co oznacza, że zamówienia złożone przed wejściem w życie zmian Regulaminu realizowane będą na dotychczasowych zasadach, tj. wg treści Regulaminu z daty zamówienia i jego akceptacji.
Regulamin Szkoleń Akademii Sweet Decor
- Niniejszy regulamin określa zasady sprzedaży i świadczenia usług szkoleniowych przez
organizatora szkolenia.
- Organizatorem szkolenia jest Akademia Sweet Decor Barbara Pach z siedzibą w: 41-922 Radzionków, ul. Knosały 227. Dane rejestrowe: firma wpisana do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) Regon: 360043750, NIP:645-23-68-730
- . Jeśli w opisie danego szkolenia umieszczonym na stronie internetowej organizatora nie zaznaczono inaczej, w szkoleniu mogą uczestniczyć osoby pełnoletnie oraz osoby małoletnie po przedstawieniu pisemnej zgody przedstawiciela ustawowego.
Zakup i opłata za szkolenie
- Zakup uczestnictwa w szkoleniu możliwy jest zarówno (a) poprzez sklep internetowy Sweetdecor.pl, (b) jak również na podstawie indywidualnych uzgodnień z organizatorem, potwierdzonych w formie pisemnej lub dokumentowej.
- Warunkiem zakupu szkolenia przez uczestnika jest:
- prawidłowe i kompletne wypełnienie i przesłanie formularza zamówienia,
- zapoznanie się i akceptacja Regulaminu Akademii Sweet Decor,
- wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych przez organizatora szkolenia w zakresie niezbędnym dla realizacji szkolenia,
- w przypadku uczestnika będącego konsumentem - wyrażenie w formie pisemnej lub innej formie
dokumentowej zgody na rozpoczęcie szkolenia przed upływem terminu na odstąpienie od umowy, w przypadku gdy termin szkolenia przypada przed upływem terminu na odstąpienie od umowy przez konsumenta.
Ogólne warunki rezerwacji
- W momencie złożenia zamówienia na szkolenie za pośrednictwem sklepu internetowego Sweetdecor.pl następuje wstępna rezerwacja jednego miejsca lub większej ilości miejsc - w zależności od ilości miejsc zdeklarowanych w złożonym zamówieniu.
Warunkiem uczestnictwa w zajęciach jest wniesienie podanej w opisie szkolenia lub warsztatu opłaty najpóźniej 14 dni przed planowanym terminem szkolenia lub warsztatu. Po otrzymaniu potwierdzenia rejestracji należy dokonać wpłaty zaliczki w wysokości 50% wartości szkolenia lub warsztatu. W przypadku braku dokonania i zaksięgowania zaliczki po stronie Akademii Sweet Decor w ciągu 72 godzin od otrzymania potwierdzenia rejestracji, Organizator ma prawo wykreślić Uczestnika z listy szkolenia lub warsztatu.
- Organizator w przypadku pozytywnej weryfikacji formularza zgłoszeniowego, uzyskania wszystkich koniecznych zgód od Zamawiającego i uczestnika oraz dostępności miejsc na szkoleniu lub warsztacie będącym przedmiotem - przesyła na podany przez Zamawiającego w formularzu zgłoszeniowym adres e-mail potwierdzenie zgłoszenia.
rejestracji po otrzymaniu formularza zamówienia od klienta oraz zaksięgowaniu wpłaty za szkolenie, w terminie kolejnych do 3 dni roboczych, potwierdza zamówienie wysyłając uczestnikowi wiadomość na podany w formularzu zamówienia adres poczty elektronicznej uczestnika.
- W szkoleniu może wziąć udział inna osoba niż użytkownik sklepu Sweetdecor.pl, który dokonał zamówienia. W tym celu użytkownik, który dokonał zamówienia powinien podać w uwagach w trakcie składania zamówienia imię i nazwisko lub imiona i nazwiska uczestników, lub przesłać informację do koordynatora szkoleń drogą mailową pisząc na adres anna@sweetdecor.pl. Należy również podać imiona i nazwiska uczestników w tytule przelewu. Użytkownik dokonujący zakupu szkolenia dla innej osoby lub innych osób zobowiązany jest do zapoznania tych osób z zasadami niniejszego regulaminu.
- Klient dokona potwierdzenia lub ewentualnej zmiany imienia i nazwiska osoby uczestniczącej w szkoleniu najpóźniej na dwa dni robocze przed rozpoczęciem szkolenia, w przeciwnym wypadku certyfikat ukończenia szkolenia zostanie wystawiony na osobę podaną w zamówieniu. Zmiana uczestnika szkolenia w terminie późniejszym niż ww. będzie skutkować koniecznością dopłaty 30 zł do wystawienia nowego certyfikatu.
- Po wyczerpaniu liczby miejsc na szkolenie, kolejni użytkownicy zainteresowani danym szkoleniem mogą zgłaszać się na listę rezerwową. W przypadku zwolnienia miejsca na szkoleniu, osoby z listy rezerwowej zostaną poinformowane telefonicznie lub drogą elektroniczną na wskazany adres e-mail o zwolnionym miejscu zgodnie z kolejnością zgłoszeń.
- W opisie każdego szkolenia użytkownik może znaleźć informacje co dokładnie obejmuje cena szkolenia.
- Organizator dopuszcza możliwość zmiany trenera, w razie zaistnienia takiej potrzeby z przyczyn niezależnych od Organizatora.
Przy czym poziom prowadzenia zajęć oraz wiedzy trenera zastępującego, a także standard świadczonych usług mogą być co najmniej równorzędne lub wyższe w stosunku do pierwotnej oferty. Organizator poinformuje o zmianie najpóźniej w dniu poprzedzającym termin szkolenia.
Inne informacje organizacyjne
- Orientacyjny czas trwania oraz godzina rozpoczęcia szkolenia są podawane w opisie danego szkolenia.
- Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania szkolenia w przypadku gdy nie zgłosi się minimalna liczba uczestników szkolenia. W przypadku zaistnienia takiej sytuacji organizator niezwłocznie zwróci dokonane wpłaty na wskazane przez uczestników rachunki bankowe lub na żądanie uczestnika przeniesie wpłatę na poczet innego szkolenia, wybranego przez uczestnika.
- W przypadku zaistnienia powodów, które uniemożliwią zorganizowanie szkolenia, organizator zastrzega sobie prawo do odwołania szkolenia, o czym niezwłocznie poinformuje uczestników telefonicznie lub mailowo. Organizator zaproponuje uczestnikom nowy termin szkolenia lub na żądanie uczestników zwróci dokonane przez nich wpłaty.
- Uczestnik spóźniony na szkolenie będzie uczestniczył w nim od momentu, w którym pojawił się na szkoleniu. W takim wypadku prowadzący nie ma obowiązku przeprowadzania czynności związanych z prowadzeniem szkolenia od początku.
- Organizator nie pokrywa kosztów dojazdu i ewentualnego noclegu uczestników szkolenia.
- Po zakończeniu szkolenia, uczestnik może zostać poproszony, za jego zgodą, o wypełnienie krótkiej ankiety.
Odstąpienie od umowy przez konsumenta oraz zmiana terminu szkolenia
- Uczestnik szkolenia będący konsumentem może odstąpić od umowy bez podania przyczyn, składając organizatorowi oświadczenie na piśmie w terminie 14 (czternastu) dni od dnia potwierdzenia zamówienia przez organizatora. (Wzór oświadczenia można pobrać tutaj: odstapienie-szkolenia.doc lub w wersji PDF). Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia o odstąpieniu od umowy na adres mailowy anna@sweetdecor.pl.
- W przypadku odstąpienia, umowa uważana jest za nie zawartą a uczestnik otrzyma zwrot uiszczonej ceny.
- W przypadku odstąpienia od umowy organizator zwróci pieniądze maksymalnie w ciągu 14 dni od momentu otrzymania oświadczenia uczestnika o odstąpieniu od umowy.
- Zwrot uiszczonej przez uczestnika kwoty następuje przelewem na konto wskazane w oświadczeniu o odstąpieniu.
- Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje konsumentowi w przypadku rezygnacji zgłoszonej na 10 i mniej dni roboczych przed rozpoczęciem szkolenia.
- W przypadku, o którym mowa powyżej nie obowiązuje 14-sto dniowy termin odstąpienia od umowy.
- Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje konsumentowi w wypadkach określonych w art. 38 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. z 2014 ro, poz. 827 z późn. zm.).
- Wzór oświadczenia o odstąpieniu od umowy zawarty jest tutaj: odstapienie-szkolenia.doc lub w wersji PDF
- W przypadku nieuczestniczenia w zakupionym szkoleniu, które odbyło się w terminie zakupionym przez Konsumenta, Konsument traci możliwość wzięcia udziału w tym szkoleniu, chociażby Organizator organizował nowe szkolenie. Akademia Sweet Decor nie jest przy tym zobowiązana do zwrotu jakichkolwiek kwot zgłoszonym uczestnikom.
- W przypadku chęci odstąpienia od umowy przez Konsumenta z powołaniem się na siłę wyższą, w szczególności na epidemię COVID-19, Konsument zobowiązany jest do wykazania wystąpienia stanu siły wyższej i w rezultacie uniemożliwienia mu wykonania umowy. Konsument zobowiązany jest do przedłożenia np. dokumentu wykazującego: objęcie go nadzorem epidemiologicznym, zakażenie COVID-19, przebywanie na kwarantannie. Wówczas Akademia umożliwi odbycie szkolenia w innym, możliwym do przeprowadzenia szkolenia terminie - w ciągu kolejnych 12 miesięcy od daty pierwotnego terminu szkolenia. Jeśli Zamawiający poinformuje o nieobecności na szkoleniu w terminie krótszym niż 7 dni przed planowaną datą kursu Wykonawca potrąci koszt organizacji szkolenia uwzględniając koszt produktów, materiałów, trenera oraz cateringu. W przypadku rezygnacji na 7 dni i mniej przed rozpoczęciem szkolenia Wykonawca potrąci 100% kwoty za szkolenie na pokrycie kosztów w przypadku kiedy grupa liczy 4 osoby i mniej.
- Klient może dokonać zmiany terminu szkolenia poprzez kontakt telefoniczny (tel. 507845601 lub 517081966). Pierwsza zmiana jest bezpłatna, każda kolejna 50 zł.
- Klient otrzyma za każde szkolenie certyfikat ukończenia szkolenia. Każdy kolejny certyfikat np. w innym języku będzie odpłatny 30 zł/szt.
- UWAGA! Zakupione vouchery na szkolenia (kwotowe i vouchery na konkretne szkolenie, vouchery prezentowe) nie podlegają zwrotom.
Anulowanie oraz zmiany usług przez Akademię Sweet Decor
- Organizator może odwołać szkolenie lub warsztaty, z powodów niezawinionych przez Organizatora oraz wystąpienia siły wyżej, w tym choroby Prowadzącego, zawiadamiając o tym Konsumenta telefonicznie lub za pomocą poczty elektronicznej.
- Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany Osoby Prowadzącej szkolenie nawet w dniu szkolenia, z powodów niezawinionych przez Organizatora oraz wystąpienia siły wyżej, w tym choroby Prowadzącego. Organizator nie ma obowiązku informowania o tym fakcie Konsumenta.
- W przypadku, o którym mowa powyżej, Konsument jest uprawniony do odstąpienia od Umowy w części dotyczącej odwołanego szkolenia oraz żądania zwrotu poniesionych kosztów w terminie 30 dni od chwili zawiadomienia o odwołaniu szkolenia, jednak zwrot dotyczy tylko kwoty wpłaconej na poczet uczestnictwa w szkoleniu (z wyłączeniem kosztów dojazdu i noclegów).
- Organizator zastrzega sobie prawo, zmiany daty, czasu szkolenia.. W przypadku znaczących zmian cech szkolenia wskazanych w zamówieniu, Konsument może odstąpić od umowy w części dotyczącej zmienianych usług.
- W przypadku odwołanego szkolenia, Organizator poinformuje Zamawiającego tak szybko jak to możliwe i zaproponuje zwrot środków lub zamianę na inny kurs w późniejszym terminie. Jeśli Zamawiający nie wyrazi zgody na zmianę Organizator zwróci pieniądze. Organizator zastrzega możliwość podjęcia decyzji i zmiany na inny, dowolny kurs przez Zamawiającego w terminie do 30 dni od daty otrzymania wiadomości o odwołanym szkoleniu. W przypadku braku kontaktu ze strony Zamawiającego w powyższym terminie 30-stu dni, Organizator zwróci pieniądze na konto Zamawiającego. Zamawiający może wykorzystać wpłaconą kwotę do sześciu miesięcy od daty informacji o odwołanym szkoleniu.
- Organizator nie ponosi żadnej odpowiedzialności za straty poniesione przez Klientów związane z przełożeniem bądź odwołaniem szkolenia powstałych z powodów niezawinionych przez Organizatora szkoleń lub wskutek działania siły wyższej.
Reklamacje
- Reklamacje można składać pisemnie na adres siedziby Organizatora lub mailowo na adres e-mail anna@sweetdecor.pl
- W reklamacji należy podać dane klienta, numer zamówienia (lub inne dane pozwalające je zidentyfikować) oraz opis zdarzenia będącego podstawą reklamacji, a także oczekiwania klienta.
- Reklamacje są rozpatrywane w ciągu 14 dni od daty ich otrzymania przez Organizatora.
Postanowienia końcowe
- Dane o uczestnikach gromadzone są zgodnie z polityką prywatności sklepu Sweetdecor.pl (Regulamin sklepu Sweetdecor.pl) i przepisami o ochronie danych osobowych. Dane o użytkownikach służą do zapewnienia prawidłowej komunikacji z użytkownikami i nie są, oraz nigdy nie będą udostępniane osobom trzecim bez zgody użytkowników.
- Aktualne zasady uczestnictwa w szkoleniach znajdują się w opisach szkoleń.
Informacje kontaktowe
Wszelkie pytania i uwagi dotyczące szkoleń w Akademii Sweet Decor prosimy kierować na adres mailowy koordynatora szkoleń: anna@sweetdecor.pl.
Szczegółowe informacje można również uzyskać telefonicznie pod numerem 507 845 601.